El divendres també vaig tenir la primera sessió amb en G. R.
En G. R, és un nen de 8 anys, el petit de 2 germans. Actualment està cursant 1r de primària (va repetir 1r l'any passat).
La primera demanda que es va fer del servei de psicopedagogia de l'escola va ser a P5, ja per problemes d'atenció. S'observaven dificultats de concentració, no seia correctament, molestava als companys, s'aixecava sovint de la cadira...
Al 2011 se li van passar proves per tal de valorar un dèficit d'atenció i hiperactivitat: CONNERS i EDAH. Al test CONNERS (pares) va donar un alt índex en problemes d'aprenentatge, d'impulsivitat-hiperactivitat i l'índex d'hiperactivitat. El test EDAH, va donar significatiu la manca d'atenció i hiperactivitat, fet que va provocar que es diagnostiqués un TDAH.
La situació familiar no és molt bona, són poc conscients de la problemàtica del fill, i tot i que se'ls hi van donar pautes, els pares no ho compleixen.
Al 2012 se'l va derivar al CSMIJ, però els pares no hi van anar. També se li va detectar un ull gandul i hipermetropia, i ha de portar un parxe a l'ull.
Actualment el nen disposa de 2h a la setmana de reforç i 1h a la setmana amb l'educadora especial, que treballen temes d'atenció i de concentració.
Després de parlar-ne amb la psicòloga de l'escola, vam concretar que continuaríem treballant sobretot l'atenció i la concentració.
Aprofitant que li agraden molt els gossos, vam fer aquest cartell:
Cada vegada que hem de treballar alguna fitxa o hem de fer una activitat, repassem els passos per tal de concentrar-se.
Un blog dedicat a les pràctiques de la psicopedagogia, per descobrir què hi ha més enllà de les teories que la recolzen...
diumenge, 14 d’abril del 2013
Cas 1: E. H
Finalment, el divendres vaig poder tenir la primera entrevista amb l' E.H, l'alumne de 1r d'ESO.
Abans, però, vaig parlar amb la psicòloga de l'escola i vam concretar entre les dues, els aspectes que creiem que podríem treballar amb ell.
Us el presento per fer-vos una idea:
L'E. H, és un noi de 13 anys, i tot i que ell ha nascut aquí, els pares són de fora i la seva llengua materna és el bereber. Actualment cursa 1r d'ESO, va repetir 4t de primària.
En el seu historial hi consten demandes fetes per les mestres des de P5, sobretot per problemes de comprensió i d'atenció, per tenir una actitud passiva i per una dificultat en totes les activitats. Es valora una possible disfàsia (alteració greu del llenguatge), i es requereix el servei de logopèdia.
Al llarg dels cursos s'ha anat observant que aquests problemes de comprensió s'anaven accentuant, a la vegada que s'hi afegien problemes de comportament, de relació amb els seus companys i problemes d'atenció. Per aquest motiu, a partir del curs 2010-2011 surt 1h a la setmana amb l'educadora especial i es fa un PI de matemàtiques i de llengua. També es fan adaptacions de naturals i de socials.
El seu entorn familiar és poc favorable. Hi ha una manca de límits, el nen domina la situació, no és capaç de raonar i culpa a tothom. A casa no l'ajuden, no saben com controlar-lo, es veuen desbordats.
Al 2012 se li passa el WISC (test d'intel·ligència) i es comprova que té baixes capacitats:
Per aquest motiu, es continua amb el PI de matemàtiques i llengua i amb adaptacions en àrees com: naturals, socials i tecnologia.
Tot i que l'E. H, tingui a més, problemes d'atenció i concentració, es prioritzen les baixes capacitats.
Davant d'aquesta situació, i parlant amb la psicòloga de l'escola decidim els aspectes que s'han de prioritzar en el seu cas:
També vam concretar que li passaria unes proves per valorar el seu nivell d'atenció: CARAS i STROOP.
Així doncs, el divendres vaig tenir l'entrevista amb el noi i vam parlar dels objectius que es proposava aconseguir aquest tercer trimestre.
Li vaig passar el test CARAS, el Test de Percepció de Diferències, un test que medeix les aptituds perceptives i atencionals. La seva PD (puntuació directa) va ser de 25, fet que li atorga un Percentil del 15% i un Eneatipo 3 (mig-baix).
Val a dir que la seva actitud i el seu comportament durant tota la sessió va ser molt bona, que hi va haver molt bona predisposició i que la seva intenció era de poder millorar la seva situació.
Abans, però, vaig parlar amb la psicòloga de l'escola i vam concretar entre les dues, els aspectes que creiem que podríem treballar amb ell.
Us el presento per fer-vos una idea:
L'E. H, és un noi de 13 anys, i tot i que ell ha nascut aquí, els pares són de fora i la seva llengua materna és el bereber. Actualment cursa 1r d'ESO, va repetir 4t de primària.
En el seu historial hi consten demandes fetes per les mestres des de P5, sobretot per problemes de comprensió i d'atenció, per tenir una actitud passiva i per una dificultat en totes les activitats. Es valora una possible disfàsia (alteració greu del llenguatge), i es requereix el servei de logopèdia.
Al llarg dels cursos s'ha anat observant que aquests problemes de comprensió s'anaven accentuant, a la vegada que s'hi afegien problemes de comportament, de relació amb els seus companys i problemes d'atenció. Per aquest motiu, a partir del curs 2010-2011 surt 1h a la setmana amb l'educadora especial i es fa un PI de matemàtiques i de llengua. També es fan adaptacions de naturals i de socials.
El seu entorn familiar és poc favorable. Hi ha una manca de límits, el nen domina la situació, no és capaç de raonar i culpa a tothom. A casa no l'ajuden, no saben com controlar-lo, es veuen desbordats.
Al 2012 se li passa el WISC (test d'intel·ligència) i es comprova que té baixes capacitats:
- CV: 83
- RP: 83
- MT: 65
- VP: 73
- CIT: 72 (nivell d'intel·ligència inferior)
Per aquest motiu, es continua amb el PI de matemàtiques i llengua i amb adaptacions en àrees com: naturals, socials i tecnologia.
Tot i que l'E. H, tingui a més, problemes d'atenció i concentració, es prioritzen les baixes capacitats.
Davant d'aquesta situació, i parlant amb la psicòloga de l'escola decidim els aspectes que s'han de prioritzar en el seu cas:
- - treballar l'organització
- - aprendre tècniques d'estudi i com preparar-nos per els examens
- - com resoldre situacions problemàtiques
- - pla de conducta. Marcar uns límits
- - autoestima
- - autocontrol
També vam concretar que li passaria unes proves per valorar el seu nivell d'atenció: CARAS i STROOP.
Així doncs, el divendres vaig tenir l'entrevista amb el noi i vam parlar dels objectius que es proposava aconseguir aquest tercer trimestre.
- Portar els deures fets (tenia faltes de deures)
- Portar l'agenda i apuntar els deures CADA DIA
- Estudiar millor i amb més temps pels exàmens
- No distreure als companys
- Estar més atent a la classe
- Portar la carpeta més organitzada
Li vaig passar el test CARAS, el Test de Percepció de Diferències, un test que medeix les aptituds perceptives i atencionals. La seva PD (puntuació directa) va ser de 25, fet que li atorga un Percentil del 15% i un Eneatipo 3 (mig-baix).
Val a dir que la seva actitud i el seu comportament durant tota la sessió va ser molt bona, que hi va haver molt bona predisposició i que la seva intenció era de poder millorar la seva situació.
Subscriure's a:
Comentaris (Atom)
