diumenge, 12 de maig del 2013

Com em sento?

Amb els alumnes en general i més en concret amb alumnes que pateixen d'algun trastorn, és important treballar el tema de les emocions. Sovint els nens i nenes senten emocions i tenen sentiments que els hi són difícils de controlar. Per això, és important fer un treball per tal que en prenguin consciència.
Quan em vaig plantejar el fet de treballar les emocions amb dos dels alumnes (P. C i G. R), vaig buscar materials que m'anessin bé. Finalment vaig decidir fer el meu propi material. 

Us el presento:


En aquest mural hi ha representades 6 emocions o estats d'ànim: content, trist, por, vergonya, enfadat i em sento bé. Tant les cares (emoticones), com les frases porten un velcro al darrere per tal de fer que el material sigui manipulatiu.
Ja he pogut treballar-ho amb els dos alumnes i els hi ha encantat!!! Ho hem treballat de manera que ells ordenaven els dibuixos com volien i llavors buscaven el nom que s'hi relacionava. A més, em posaven exemples de moments en què ells tenien aquella emoció i això donava peu a parlar de diferents temes que els preocupaven. A més, sobretot amb en G. R (alumne de 1r de primària), ens ha ajudat a practicar la lectura, ja que hi continua tenint forces problemes.
Amb l'altre alumne, en P. C, que li agrada molt dibuixar, al costat de dues emocions, hi va dibuixar una situació en què es sentia com el dibuix. 

També vam jugar un joc a l'ordinador sobre les emocions. Es tractava de formar diferents cares seguint unes instruccions. Ells havien d'escollir quins ulls, boca i cabell escollien per representar l'emoció que els hi demanaven.

Us deixo la pàgina web: www.bartolo.cl/juegos/formar-diferentes-caras/.També hi trobareu altres jocs i activitats. És en castellà.

Treballant amb en E. H

La última sessió amb l'alumne d'ESO, la vam organitzar força a fer un repàs de com estava evolucionant el curs, tant a nivell escolar com a nivell de relació amb els seus companys i professors, ja que la sessió anterior vam treballar la resolució de conflictes.
Primerament, ens proposem millorar a nivell d'organització, ja que porta una carpeta vella, estripada i feta malbé, on totes les fitxes estan juntes i desordenades. Li facilitem uns plàstics per tal de separar els folis per assignatures. A partir d'ara ho hauria d'anar endreçant tot al lloc corresponent. Aquest és un aspecte que haurem d'anar revisant.
Per altre part, en E. H, està molt content en com evoluciona el trimestre, ja que esta aprovant molts examens. L'animem a que continuï així!
Finalment, el professor de català ens porta un examen de lectura d'un llibre que ha de fer. El fa sol, però l'ajudo a prendre atenció en el que fa, i que es llegeixi bé les preguntes.