El divendres també vaig tenir la primera sessió amb en G. R.
En G. R, és un nen de 8 anys, el petit de 2 germans. Actualment està cursant 1r de primària (va repetir 1r l'any passat).
La primera demanda que es va fer del servei de psicopedagogia de l'escola va ser a P5, ja per problemes d'atenció. S'observaven dificultats de concentració, no seia correctament, molestava als companys, s'aixecava sovint de la cadira...
Al 2011 se li van passar proves per tal de valorar un dèficit d'atenció i hiperactivitat: CONNERS i EDAH. Al test CONNERS (pares) va donar un alt índex en problemes d'aprenentatge, d'impulsivitat-hiperactivitat i l'índex d'hiperactivitat. El test EDAH, va donar significatiu la manca d'atenció i hiperactivitat, fet que va provocar que es diagnostiqués un TDAH.
La situació familiar no és molt bona, són poc conscients de la problemàtica del fill, i tot i que se'ls hi van donar pautes, els pares no ho compleixen.
Al 2012 se'l va derivar al CSMIJ, però els pares no hi van anar. També se li va detectar un ull gandul i hipermetropia, i ha de portar un parxe a l'ull.
Actualment el nen disposa de 2h a la setmana de reforç i 1h a la setmana amb l'educadora especial, que treballen temes d'atenció i de concentració.
Després de parlar-ne amb la psicòloga de l'escola, vam concretar que continuaríem treballant sobretot l'atenció i la concentració.
Aprofitant que li agraden molt els gossos, vam fer aquest cartell:
Cada vegada que hem de treballar alguna fitxa o hem de fer una activitat, repassem els passos per tal de concentrar-se.

Laura,
ResponEliminapots detallar més com realitzes aquest treball que has especificat amb el cartell?
Aquestes preguntes que hi ha al cartell serveixen perquè en G. R, no es precipiti i que sàpiga que ha de prendre atenció, que s'ha de concentrar per fer la tasca que se li demana. Davant d'una fitxa, ha de saber contestar: què haig de fer? (què és el que se li demana), com ho haig de fer? (com ha de fer la feina), què necessito? (amb quins materials..), paro i em CONCENTRO!!, i al final de tot, faig la revisió per comprovar que s'ha fet correctament.
ResponEliminaPer això, quan treballem alguna fitxa d'atenció, a l'inici repassem tots els passos a seguir. D'aquesta manera, en G. R, pren més consciència d'allò que ha de fer i no es distreu tant. Sobre el dibuix, vam aprofitar que li agraden molt els gossos, així ho troba més atractiu.
Val a dir que al principi quasi sempre li fa mandra, però quan aconsegueix concentrar-se, realment li va molt bé!