dilluns, 22 d’abril del 2013

Segona i tercera fase del pla

Aquests dies estic treballant les dues fases que us detallo a continuació:

FASE 2: Recerca de materials i recursos per treballar aspectes concrets a millorar
 Data: 8, 12, 15 i 19 d’abril   Hores: 18h
Objectiu: trobar material adequat per treballar amb cada alumne individualment
Destinatari: alumnes amb el que farem la intervenció
Activitats i continguts
- recerca de diferents materials centrats en l’atenció, l’autocontrol i els hàbits d’estudi
- elaborar algun material per treballar aquestes dimensions
Instruments informació
- anàlisi documental dels materials existents a diferents mitjans: llibres, internet, material en dossiers, fitxes...
Indicadors d’avaluació
- recerca constant de nous materials sobre les dimensions descrites
- comprovació de l’efectivitat del material



FASE 3: Treball de les dimensions de la pràctica educativa   
Data: durant l’abril i el maig         Hores: 1h cada dilluns i 2h cada divendres
Objectiu: millorar el comportament i autocontrol dels alumne, la seva atenció a l’aula i els hàbits d’estudi segons cada cas
Destinatari: alumnes amb el que farem la intervenció, i també les tutores dels alumnes
Activitats i continguts
- realitzar sessions amb els alumnes per treballar els aspectes destacats: atenció, comportament i hàbits d’estudi
Instruments informació
- materials i fitxes a treballar
- qüestionaris
- entrevistes amb la tutora
Indicadors d’avaluació
- seguiment del comportament dels nens
- seguiment del rendiment acadèmic dels nens
- entrevistes amb les tutores

Cas 3: P. C

El tercer alumne sobre el que faig el meu pla de treball, no el teniem del tot escollit, ja que havíem de tenir en compte diferents opcions. Finalment, tal i com estava previst a l'inici, en P. C ha estat l'escollit. Us el presento una mica:
En P. C és un nen de 9 anys, i que està cursant 3r de primària. Té una germana més gran a la mateixa escola, que fa 3r d'ESO.
La demanda que tenim d'en P. C, és del 2012, sobretot perquè el veien molt nerviós a la classe i amb els companys, perquè s'enfadava molt sovint i no es sabia controlar. En aquell moment ja se li van oferir pautes de relaxació i d'autocontrol. Van provar diferents estratègies: la tortuga, apretar una pilota de goma, història del "pepito grillo".
Sembla que aquest curs havia començat millor, tot i que encara continua enfadant-se sovint, ha après a reflexionar i a calmar-se. Tot i això, aquest últim trimestre torna a estar molt ansiós i té explosions d'ira freqüents.
Per aquest motiu, hem decidit finalment incloure'l al pla de treball. Treballarem sobretot el que és l'autocontrol, millorar l'ansietat i la conducta.

En un altre post us explicaré les tècniques d'autocontrol que treballarem!