|
FASE 2: Recerca de materials i recursos per treballar aspectes
concrets a millorar
Data: 8, 12, 15 i 19 d’abril Hores:
18h
|
|
|
Objectiu: trobar material adequat per treballar amb cada alumne individualment
|
|
|
Destinatari: alumnes amb el que farem la intervenció
|
|
|
Activitats i continguts
|
- recerca de diferents
materials centrats en l’atenció, l’autocontrol i els hàbits d’estudi
- elaborar algun
material per treballar aquestes dimensions
|
|
Instruments informació
|
- anàlisi documental
dels materials existents a diferents mitjans: llibres, internet, material en
dossiers, fitxes...
|
|
Indicadors d’avaluació
|
- recerca constant de
nous materials sobre les dimensions descrites
- comprovació de
l’efectivitat del material
|
|
|
|
|
FASE 3: Treball de les dimensions de la pràctica
educativa
Data: durant l’abril i el maig Hores: 1h cada dilluns i 2h cada
divendres
|
|
|
Objectiu: millorar el comportament i autocontrol dels alumne, la seva atenció a
l’aula i els hàbits d’estudi segons cada cas
|
|
|
Destinatari: alumnes amb el que farem la intervenció, i també les tutores dels alumnes
|
|
|
Activitats i continguts
|
- realitzar sessions
amb els alumnes per treballar els aspectes destacats: atenció, comportament i
hàbits d’estudi
|
|
Instruments informació
|
- materials i fitxes a
treballar
- qüestionaris
- entrevistes amb la
tutora
|
|
Indicadors d’avaluació
|
- seguiment del
comportament dels nens
- seguiment del
rendiment acadèmic dels nens
- entrevistes amb les
tutores
|
Un blog dedicat a les pràctiques de la psicopedagogia, per descobrir què hi ha més enllà de les teories que la recolzen...
dilluns, 22 d’abril del 2013
Segona i tercera fase del pla
Aquests dies estic treballant les dues fases que us detallo a continuació:
Cas 3: P. C
El tercer alumne sobre el que faig el meu pla de treball, no el teniem del tot escollit, ja que havíem de tenir en compte diferents opcions. Finalment, tal i com estava previst a l'inici, en P. C ha estat l'escollit. Us el presento una mica:
En P. C és un nen de 9 anys, i que està cursant 3r de primària. Té una germana més gran a la mateixa escola, que fa 3r d'ESO.
La demanda que tenim d'en P. C, és del 2012, sobretot perquè el veien molt nerviós a la classe i amb els companys, perquè s'enfadava molt sovint i no es sabia controlar. En aquell moment ja se li van oferir pautes de relaxació i d'autocontrol. Van provar diferents estratègies: la tortuga, apretar una pilota de goma, història del "pepito grillo".
Sembla que aquest curs havia començat millor, tot i que encara continua enfadant-se sovint, ha après a reflexionar i a calmar-se. Tot i això, aquest últim trimestre torna a estar molt ansiós i té explosions d'ira freqüents.
Per aquest motiu, hem decidit finalment incloure'l al pla de treball. Treballarem sobretot el que és l'autocontrol, millorar l'ansietat i la conducta.
En un altre post us explicaré les tècniques d'autocontrol que treballarem!
En P. C és un nen de 9 anys, i que està cursant 3r de primària. Té una germana més gran a la mateixa escola, que fa 3r d'ESO.
La demanda que tenim d'en P. C, és del 2012, sobretot perquè el veien molt nerviós a la classe i amb els companys, perquè s'enfadava molt sovint i no es sabia controlar. En aquell moment ja se li van oferir pautes de relaxació i d'autocontrol. Van provar diferents estratègies: la tortuga, apretar una pilota de goma, història del "pepito grillo".
Sembla que aquest curs havia començat millor, tot i que encara continua enfadant-se sovint, ha après a reflexionar i a calmar-se. Tot i això, aquest últim trimestre torna a estar molt ansiós i té explosions d'ira freqüents.
Per aquest motiu, hem decidit finalment incloure'l al pla de treball. Treballarem sobretot el que és l'autocontrol, millorar l'ansietat i la conducta.
En un altre post us explicaré les tècniques d'autocontrol que treballarem!
Subscriure's a:
Comentaris (Atom)