Abans, però, vaig parlar amb la psicòloga de l'escola i vam concretar entre les dues, els aspectes que creiem que podríem treballar amb ell.
Us el presento per fer-vos una idea:
L'E. H, és un noi de 13 anys, i tot i que ell ha nascut aquí, els pares són de fora i la seva llengua materna és el bereber. Actualment cursa 1r d'ESO, va repetir 4t de primària.
En el seu historial hi consten demandes fetes per les mestres des de P5, sobretot per problemes de comprensió i d'atenció, per tenir una actitud passiva i per una dificultat en totes les activitats. Es valora una possible disfàsia (alteració greu del llenguatge), i es requereix el servei de logopèdia.
Al llarg dels cursos s'ha anat observant que aquests problemes de comprensió s'anaven accentuant, a la vegada que s'hi afegien problemes de comportament, de relació amb els seus companys i problemes d'atenció. Per aquest motiu, a partir del curs 2010-2011 surt 1h a la setmana amb l'educadora especial i es fa un PI de matemàtiques i de llengua. També es fan adaptacions de naturals i de socials.
El seu entorn familiar és poc favorable. Hi ha una manca de límits, el nen domina la situació, no és capaç de raonar i culpa a tothom. A casa no l'ajuden, no saben com controlar-lo, es veuen desbordats.
Al 2012 se li passa el WISC (test d'intel·ligència) i es comprova que té baixes capacitats:
- CV: 83
- RP: 83
- MT: 65
- VP: 73
- CIT: 72 (nivell d'intel·ligència inferior)
Per aquest motiu, es continua amb el PI de matemàtiques i llengua i amb adaptacions en àrees com: naturals, socials i tecnologia.
Tot i que l'E. H, tingui a més, problemes d'atenció i concentració, es prioritzen les baixes capacitats.
Davant d'aquesta situació, i parlant amb la psicòloga de l'escola decidim els aspectes que s'han de prioritzar en el seu cas:
- - treballar l'organització
- - aprendre tècniques d'estudi i com preparar-nos per els examens
- - com resoldre situacions problemàtiques
- - pla de conducta. Marcar uns límits
- - autoestima
- - autocontrol
També vam concretar que li passaria unes proves per valorar el seu nivell d'atenció: CARAS i STROOP.
Així doncs, el divendres vaig tenir l'entrevista amb el noi i vam parlar dels objectius que es proposava aconseguir aquest tercer trimestre.
- Portar els deures fets (tenia faltes de deures)
- Portar l'agenda i apuntar els deures CADA DIA
- Estudiar millor i amb més temps pels exàmens
- No distreure als companys
- Estar més atent a la classe
- Portar la carpeta més organitzada
Li vaig passar el test CARAS, el Test de Percepció de Diferències, un test que medeix les aptituds perceptives i atencionals. La seva PD (puntuació directa) va ser de 25, fet que li atorga un Percentil del 15% i un Eneatipo 3 (mig-baix).
Val a dir que la seva actitud i el seu comportament durant tota la sessió va ser molt bona, que hi va haver molt bona predisposició i que la seva intenció era de poder millorar la seva situació.
Laura,
ResponEliminacreus que el PI que té l'alumne reflexa els aspectes a prioritzar en el seu cas?
En el cas d'aquest alumne, ja de ben petit es va manifestar que tenia problemes de comprensió i en l'assimilació dels aprenentatges que li tocaven a cada nivell (des d'educació infantil), i que a mesura que anaven avançant els cursos, aquests problemes es feien més greus, fins al punt d'haver de repetir un curs de primària.
ResponEliminaEl PI es va plantejar conjuntament amb psicòloga, tutora i mestre d'EE, per tal de fer front a aquestes dificultats que cada vegada es pronunciaven més. Això es va veure reforçat, quan, al passar-li la prova d'intel·ligència (WISC), es va concloure que tenia baixes capacitats. Per tant, els altres problemes que manifestava l'E. H, no eren tan prioritaris com aquest. Tot i així, entre la mestra d'EE, i la psicòloga del centre treballaven els aspectes a millorar en ell.
El fet de tenir un PI (mates i llengües) i adaptacions en altres assignatures, a part de adaptar-se al seu nivell, fa també que els altres problemes que pateix el noi (falta d'atenció, problemes de conducta i de relació amb iguals), no es vagin accentuant encara més. Ell es mostra content amb les ajudes que rep, d'una altra manera, podria ser que la seva conducta disruptiva hagués augmentat al veure que no pot aconseguir allò que s'espera d'ell, sobretot entrant a l'adolescència, com és el seu cas.
Per tant, crec que en el seu cas sí que era prioritari fer-li un PI, però, evidentment, sense deixar de banda les altres problemàtiques que manifesta l'alumne.
D'acord Laura.
ResponEliminaMolt completa la resposta!