aquí us deixo el meu Pla de Treball:
Títol: LA DIVERSITAT ENTRE ELS ALUMNES AFECTATS AMB TDAH. Comparativa entre tres alumnes que pateixen TDAH
Descripció del tema
El Pla de Treball que realitzaré durant el pràcticum II va relacionat amb el trastorn de Dèficit d'atenció amb Hiperactivitat, el TDAH.
La intervenció anirà encaminada a elaborar un seguit de materials per tal de treballar amb tres alumnes diagnosticats de TDAH, i seguidament, poder fer una comparativa entre els trets que pateixen els tres alumnes, fent un anàlisi de les diferències que es poden observar entre ells.
D'aquesta manera, elaboraré i recopilaré diferents materials i recursos per tal de treballar els aspectes relacionats amb els nens i nenes afectats de TDAH i que els serveixi per millorar en diferents aspectes: conductuals, d'aprenentatge i de relació.
Els aspectes més importants a treballar amb aquestes persones són tot allò que fa referència amb: autocontrol, habilitats socials, autoestima, motivació, atenció, organització, aprenentatges, tècniques d'estudi, jocs i orientació.
També s'elaboraran pautes per fer un assessorament als professors.
Els objectius plantejats són: una millora en les habilitats acadèmiques del nen/a i el seu comportament, instaurant un hàbit d'estudi; proporcionar estratègies i pautes per el maneig de la conducta, de comunicació per millorar les relacions i per augmentar l'autocontrol del nen/a.
Això es farà a nivell individual amb cada alumne. A la vegada es realitzarà una comparativa entre els trets diferencials que pateixen els tres alumnes, de manera que es podran observar les diferències que existeixen entre els alumnes diagnosticats amb TDAH
Subjectes del projecte
El tractament que durem a terme, es basa en un tractament cognitiu-conductual, i per tant, inclou els àmbit on es relaciona el subjecte a intervenir.
Els agents educatius d'aquesta intervenció psicopedagògica són:
• En G.R, alumne de 6 anys que actualment cursa 1r de primària (repetidor) a l'escola concertada on fem intervencions. En G. R, està diagnosticat per el centre de psicologia de Vic, amb un TDAH.
• En P. C, alumne de 9 anys que cursa 3r de primària a la mateixa escola.
• En E. H, alumne de 14 anys que actualment cursa 1r d'ESO (repetidor), també a la mateixa escola.
Les intervencions seran sobretot a nivell individual al nen, per tal de treballar aquells aspectes que es considerin prioritaris en el seu cas. També es preveuen intervencions amb la tutora del nen per tal de treballar aspectes relacionats amb el comportament i la seva conducta a l'aula.
Les dimensions de la pràctica educativa d'aquesta intervenció tindran relació amb les variables que considerem més importants en el cas amb alumne. D'aquesta manera, sobretot intentarem treballar els aspectes com:
- atenció
- conducta i autocontrol
- hàbits d'estudi i organització
En cada un dels alumnes haurem de centrar el treball, enfocant els aspectes que requereixin una intervenció més profunda.




