La dislèxia és una dificultat significativa i persistent que afecta les habilitats lingüístiques associades a la lectura i a l'escriptura, especialment a la discriminació fonològica, la descodificació, la memòria a curt termini, la percepció i la seqüenciació.
Es manifesta com una dificultat d'automatització de la lectura, problemes d'ortografia i, de vegades, també del càlcul aritmètic.
Les causes de la Dislèxia no s'han de buscar en el quocient intel·lectual, ni en la situació emocional o sociocultural de la persona afectada.
Al centre treballem amb una parella d'alumnes, l'A i el B, que estan diagnosticats l'un amb una dislèxia lleu (6è Pri) i l'altre amb una dislèxia greu (1r ESO). A part del treball en la lectoescriptura també es reforcen els hàbits d'estudi i de lectura, l'autoestima i la motivació. Sovint fem un treball individual però acabem amb un treball conjunt. L'últim dia van fer uns mots encreuats individualment, però llavors vam fer una lectura compartida d'un text que parlava sobre l'esforç i els objectius. També es va treballar la comprensió entre tots dos.
Finalment, vam fer un joc de lectura de paraules per parelles, tipus ascensor. Un fa llegir les paraules a l'altre, que estan ordenades en una columna. Quan es llegeix una paraula malament, l'altre li ha d'indicar i s'ha de tornar a començar.
Seria una cosa semblant a aquesta, però enlloc de síl·labes, amb paraules:
L'objectiu seria arribar a dalt de tot sense haver fet cap error!

