diumenge, 28 d’abril del 2013

Contes per explicar el TDAH

He trobat una pàgina molt interessant on hi ha diferents contes per tal d'explicar el TDAH, www.trastornohiperactividad.com.
És un recurs útil per treballar-ho amb els nens que ho pateixen, però també per treballar-ho a nivell de la classe, amb els seus companys. També és un recurs útil per treballar a casa, amb els pares, ja que permet desenvolupar estratègies de comportament davant de situacions habituals.
Els protagonistes de les històries són animalons que permeten als nens identificar-se amb ells, i els contes es desenvolupen en diferents situacions també properes als nens: a casa, a l'escola, amb amics...

Clicant a les imatges dels contes, podreu obrir-los i veure'n l'animació.




















Testos per avaluar l'atenció: CARAS i STROOP

Durant les primeres sessions amb els nois del meu Pla de Treball, vam decidir passar uns testos per tal d'avaluar la capacitat d'atenció dels alumnes a l'inici del Pla de Treball, i a l'acabar farem un re-test, per observar si hi ha diferències després del treball realitzat.
Primerament, vaig passat el test CARAS, que fa una avaluació de l'atenció i la Percepció de Diferències.
El CARAS, avalua l'aptitud per percebre ràpida i correctament les semblances i diferències en patrons d'estimulació parcialment ordenats.
El test està format per 60 ítems gràfics (cares esquemàtiques), i consisteix en trobar quina de les tres cares de cada ítem és diferent de les altres dues. Es realitza només amb 3 minuts.


De moment l'he pogut passat a dos dels nois amb els que faig el treball: E. H, i G.R. Aquests són els resultats:

E. H: va obtenir una puntuació directe (PD) de 25, i una puntuació centil (PC) de 15 %. Aquest és el seu test:

G. R: va obtenir una puntuació directe (PD) de 9, i una puntuació centil (PC) de 25 %.

Els dos nois van obtenir puntuacions baixes, per tant, l'Atenció és un dels aspectes prioritaris a treballar en els dos casos.

El test STROOP, l'explicaré en el següent post.