Avui us presento un altre treball que he pogut fer amb un dels alumnes. Volíem treballar l'autocontrol, ja que és un noi que té forces explosions a classe, amb els companys, últimament inclús amb la tutora..., i li costa calmar-se i reflexionar per actuar adequadament.
A partir de les emocions que les vam treballar en la sessió anterior, hem parlat de l'autocontrol. Ell ja va provar algunes tècniques, com la de la tortuga, però em va comentar que ara ja és gran i no li agrada fer-la, ja que els seus companys veuen que fa coses diferents i "estranyes". Per aquest motiu, vam decidir fer la mà de l'autocontrol, seguint 5 passos per aconseguir controlar els seus actes.
Tot va començar així...
En P. C, va col·laborar i li va semblar interessant. Li va agradar molt!
Al final va quedar així:
Vam anar repassant els passos:
1- mantenir la calma
2- pensar abans d'actuar
3- dir les coses correctament
4- marxar del lloc
5- felicitar-te!!!
Vam quedar que intentaria posar-ho a la pràctica i que el proper dia ens explicaria com li ha anat i si li ha servit. Esperem que si...


M'ha agradat molt la "mà de l'autocontrol". Penso que és una manera de poder canalitzar el procés d'interiorització que ha de fer el nen quan es troba en una situació com la descrita, de nervis i actuacions poc adequades. Segueix la línia del treball d'emocions que treballes, et felicito.
ResponEliminaHola!
ResponEliminaFelicitar-te pel teu treball! m'ha agradat molt aquesta pràctica ja que penso que, una vegada més, es tracta d'un aprenentatge molt útil doncs el nen pot "situar i entendre" d'alguna manera allò que li estem dient en el seu cos. Crec que el fet de treball amb aquests nens, des del coneixement del seu propi cos (esquema corporal, sensacions, emocions, capacitats, limitacions etc.) és esencial. ho és amb tots els nens, en general, però amb aquests molt més.
felicitats de nou!